woensdag 24 januari 2024

Zal ik een crowdfunding starten ?


Vandaag met de auto naar Martenshoek. Vandaar met de trein naar Groningen Europapark. Daar begon ik als gids de 14.5 km lange stadswandeling met Adelheid, Eika en Joke. Bij het station viel mijn oog op de naam van het oranje gebouw. De naam Hete Kolen verwijst naar de kolenopslagplaats van de voormalige Hunzecentrale.


Als afronding van het project Kempkensberg kregen de bewoners van het appartementencomplex het kunstwerk Shine cadeau. Het is een ontwerp van Ronald A. Westerhuis. Door de storm is het kunstwerk losgeraakt en het water ingerold voor station Groningen Europark.


Mijn reisgenoten bij het 92 meter hoge Cruisschip.


Het familiegraf van Alofs op de RK begraafplaats.


De werkzaamheden aan de Zuidelijke Ringweg zijn in volle gang. Zullen we met een jaar door de tunnel rijden ?


Het grafmonument van de familie Hazewinkel op de Zuiderbegraafplaats. Reurt Hazewinkel is geboren op 17 november 1855 in Veendam. In 1988 richtte hij het Nieuwsblad van het Noorden op. Hij overleed op 13 mei 1940.
 

In 2019 is begonnen met het toekomstbestendig maken van het station in Groningen. De planning is dat het geheel in 2026 klaar is.


We hebben bij café Groninger Museum koffie gedronken. Uit dit bakkie had ik ten tijde van de foto nog niets gedronken. Nog minder dan een Haags bakkie voor 3.20 Euro is best schandalig.


Kunst aan de wand van het café.


In de Folkingerstraat zagen wij bloemhangers van Bar-le-Duc pakken.


Het Stille Strijd kunstwerk van Saskia Stolz reist door heel Nederland. Tot 29 januari 2024 staat het kunstwerk op het A-Kerkhof in Groningen. Het beeld vraagt aandacht voor jongeren met mentale problemen.


De Pelikaan is een zeilende oud vrachtklipper gebouwd in 1914. Het schip wordt nu ingezet voor zeiltochten met maximaal 32 personen.

Ik vind de Gulden Leeuw wel leuk. Hoe kom ik aan 4.550.000 euro.

Zal ik een crowdfunding starten ?


Bij eetcafé Zondag in het Noorderplantsoen hebben we thee gedronken.


De poort van het Remonstrants Gasthuis.


Waarom moet je met zo'n Lamborghini Aventador SVJ 63 Roadster uit 2021 over het Boterdiep scheuren.


Tarik was zojuist naar de kapper geweest. Dit was volgens zijn vrienden fotowaardig.


De pomp uit 1829 staat in de tuin van het Pepergasthuis.


StreetArt




Klik hier voor details van de 14.5 km lange wandeling

Klik hier voor Rondje Groningen 1
Klik hier voor Rondje Groningen 2
Klik hier voor Rondje Groningen 3
Klik hier voor Rondje Groningen 4

Geen opmerkingen:

Een reactie posten