woensdag 12 juli 2023

Rondje Groningen 4

Vandaag heb ik mijn 4e Rondje Groningen gewandeld. Deze keer met Jolanda Freitag, Jan Clermonts en Harm Kiewiet. Hieronder een aantal aanvullende foto's op de vorige blogs.


Deze jongedame zit in de trainingsgroep van de FC Groningen meiden. Ze laat even haar 10 weken oude puppy uit.


Bert Katerberg was de drijvende kracht achter het muziekfestival Sterrebos live. Bert overleed op 14 december 2019 op 65 jarige leeftijd. Ter herinnering aan Bert staat in het Sterrebos een bankje met zijn naam.


Op de RK begraafplaats hebben we het graf bezocht van Dichter des Vaderlands Driek van Wissen.


Het verzetsmonument op de RK begraafplaats.


Ze waren op de zuidelijke rondweg druk aan het asfalteren. 


Op de Zuiderbegraafplaats heb ik het graf van kunstschilder Otto Eerelman bezocht. Eerelman schilderde veel dieren en als hofschilder diverse leden van het Koninklijk Huis.


Jan en Harm onder het logo van The Rolling Stones.


en vervolgens op de foto met hun idolen.


Tijdens Rondje Groningen 2 had ik Joost ontmoet. Deze aardige man stond weer voor het raam van zijn woninkje in het Pelstergasthuis en riep ons wederom naar binnen. Ik schreef toen in mijn blog dat Joost ruim 80 was. Die foto die ik toen zag hangen met Joost 80 was al geruime tijd geleden genomen. Joost is inmiddels 90 jaar oud.


Jolanda op de bakfiets van de Stadwerkplaats.


Muurtekening "Smokje".


Deze Engelstalige dames ontdekten Groningen op de waterfiets .


Ik had mijn wandelmaatjes verteld over café De Sleutel, oud uitbater Koos Huizenga, het Radio Noord programma muziekmelange dat met Koos als presentator werd uitgezonden uit  De Sleutel en over de videoclip "Waar is de WC ?" van Herman Finkers die was opgenomen in het etablissement. Koos speelde ook een rolletje in de videoclip.
Op de stoep van De sleutel (was nog gesloten) zat de nieuwe uitbater. De videoclip was hem niet bekend. Toen ik hem de clip liet zien zag hij inderdaad zijn bedrijf en werd enthousiast. Jullie mogen wel even binnen kijken. Het is nog net als toen.


Als dank voor mijn tip kregen we allemaal het boek "Koos" mee. Het boek was door zijn vrienden gemaakt ter ere van Koos zijn 50ste verjaardag. De bijdragen waren o.a. van Driek van Wissen, Jean Pierre Rawie, Henk Vonhoff, Roel Dijkhuis, Henk Binnendijk en Youp van 't Hek.
 

Eén van de vijvers in het Noorderplantsoen.


Soms zijn er oud-leden van het Korps Mariniers die denken dat ze op hun 65 ste de Martinitoren nog kunnen optillen 😆


In het Forum was de expositie "Reclame Maken Voor Jezelf". Hierboven de presentatie van Nadine.


Tussen twee verdiepingen van het Forum was een net gespannen. De kinderen speelde hier zonder hoogtevrees.


Even met "Koos" op de foto voor de Olle Grieze.


Ligstoelen bij op de kade bij de Oosterhaven.


Zeilschip Fidelia


Klik hier voor details van de 15.5 km lange wandelroute.

Klik hier voor Rondje Groningen 1
Klik hier voor Rondje Groningen 2
Klik hier voor Rondje Groningen 3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten