woensdag 3 januari 2024

Kookkunst voor mannen 1960

 

Deze foto heeft mijn vader in zijn fotoalbum zitten. Het is een foto van de 10-daagse kookcursus voor mannen in het voorjaar van 1960 in de chr. landbouwhuishoudschool De Moraine te Tange-Alteveer. Maar inmiddels ben ik ook in het bezit van de Winschoter Courant van 3 juni 1960 met het achterliggende verhaal.

Mijn vader staat rechts. Wie die meneer met zijn sigaret boven de pan met eten is weet ik (nog) niet. Het is vast iemand wiens naam in onderstaande krant staat. De echtgenotes gluren door het deurraam naar de kookkunst van de heren.


Op de laatste cursusavond werd een proeve van bekwaamheid afgelegd en werd de avond afgesloten met een diner.


Een uitsnede van de foto van mijn vader stond dus in de krant.


Blijkens deze verklaring heeft mijn vader deze cursus "met goede uitslag" gevolgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten