zondag 14 januari 2024

Rondje Aschendorf - Herbrum 2

Midden in de zomer van 2023 heb ik Rondje Aschendorf - Herbrum 1 gelopen. Toen deels in de regen en vandaag dus na een periode van veel regen en hoogwater. De wegen naar en langs de Ems zijn al wekenlang afgesloten en de uiterwaarden staan nog steeds onder water.


Op veel plaatsen tref je nog zandzakken aan. Wie weet wat er nog gaat komen.


Net als een half jaar geleden ligt tanker Stolt Emsland voor de sluis van Herbrum.


Vrachtschip Lilly.


Duidelijke taal.


Een pinguïn om grassen tegen de kou te beschermen ?


Ook veel landerijen staan nog onder water.


De narcissen staan al weer boven de grond. Binnen een maand staan deze al in bloei.


De Herbrumer Naturgarten.


Triest 😢


De wandeling ging grotendeels over rustige wegen zonder verkeer.


Muurkunst


Normaal zit in Duitsland een witte reflector op de reflectorpaal. Bij zijwegen is de reflector oranje. Zo kan je in het donker zijwegen eerder zien.


Dat mag .... ik ga liever op vakantie.


De achterzijde van Gut Altenkamp in Aschendorf.


Een urn in de etalage van Bestattungen Kuhlemann. Zoiets zie je in Westerwolde niet.

Bij Küchentraum heb ik 4 jaar geleden naar volle tevredenheid mijn keuken gekocht en bij buurman Funke haal ik altijd een Umweltplakette.

Klik hier voor details van de 12 km lange wandeling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten