dinsdag 7 maart 2023

Rondje Dersum 2

Vandaag heb ik voor de 2e keer een wandeling gemaakt vanuit Dersum. Klik hier voor de 1e wandeling.


Onderweg naar Dersum kwam ik in Bourtange langs de konikpaarden en zag daar een prachtig veulen staan.


Iets verderop lag een pasgeboren veulen.


Na een tijdje ging het diertje nog wat onwennig staan.

Ik parkeerde mijn auto bij de St. Antoniuskirche in Dersum en heb natuurlijk nog even een bezoekje aan deze kerk gebracht. Vooral om te genieten van de prachtige glas-in-lood ramen.


Ook Nederlandse wandelaars zijn welkom bij Horecabedrijf Silberne Gans.

Van een oude fiets kan je altijd nog een kunstvoorwerp maken.

De Mahonia Aquifoluim staat in bloei. Deze plant wordt ook wel druifstruik, mahoniestruik of hulstberberis genoemd.

De renovatiewerkzaamheden aan de oude molen van Dersum worden uitgevoerd door twee Groningse bedrijven. Het metselwerk door Keizer stain goud uit Scheemda en het draaiende gedeelte van de molen door Molema uit Heiligerlee.

De scharrelvarkens waren weer druk aan het wroeten.


De Schaopstall van Walchum.

... en toen hoorde ik mijn loopmaatje zeggen: "Daar komt een schip met zure appels aan."


Gelukkig viel het mee. Een heel klein beetje hagel en een beetje natte sneeuw.


Vrachtschip Yukon vaart onder Duitse vlag en is onderweg van Lathen naar Emden. Het schip is in 1994 voor een Rotterdammer als Maria Elsiena gebouwd op een werf in Polen.


Klik hier voor details van de 12.5 km lange wandeling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten