woensdag 26 juli 2023

Marskramerpad Breukelen - Noorden

Vanochtend kwam ik op de camperplaats dit trio tegen. Daarna ben ik afgereisd naar Breukelen voor een etappe van het Marskramerpad naar Noorden.


Ik begon mijn wandeling in Breukelen bij de Grote Heicop.


Het eerste gedeelte van de wandeling ging over de fietsstraat.


Eerst een paar kilometer langs de dijk.


Een felblauwe Ford Mustang Mach-E


Vroeger was hier de Overtoom en nu dus voetveer Joostendam.


De Spengense Molen uit 1841 is een Wipmolen.


Dooijersluis is eigenlijk een poldergemaal op de plek waar vroeger - tot 1974 - een sluis lag.


Deze fitte bejaarden zijn een dagje uit op de fiets.


In het gebied Groot Wilnis - Vinkeveen zijn 150 - speciaal ontworpen - damhekken geplaatst met de naam van het perceel.


In een flyer worden de namen nader verklaard.


Eén van de vele poldersloten.


Een waakhond. Heeft wel wat weg van een Boerboel.


Het beeld "Smid met gebroken wagenwiel" bij de Kollenbrug in Woerdense Verlaat is gemaakt van brons door kunstenaar Gerard Brouwer.


De binnenhaven/industrieterrein aan de Kromme Mijdrecht in Woerdense Verlaat. Het 50 meter lange vrachtschip Res Nova - in 1959 gebouwd bij Botje Ensing in Groningen - brengt grondstoffen voor Riboton


De route ging 4.5 km langs de boorden van de Kromme Mijdrecht.


Naast wandel- en fietsknooppunten zijn hier dus ook vaarknooppunten.


De Westveense molen is een poldermolen van het type Wipmolen en is gebouwd in 1676.


Een dijkwoninkje.


Onderweg veel libellen en juffers.


Het natuurgebied de Groene Jonker.


Vanaf een hoogzit zag ik veel watervogels, waaronder een aantal lepelaars.


Op de terugweg ging ik met de fiets nog even langs Paviljoen toren De Grote Sniep.


Klik hier voor details van de 16.8 km lange wandeling.


Bij terugkomst op de camperplaats stond er iemand op mij te wachten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten