dinsdag 4 juli 2023

Rondje Lathen 5

Vandaag heb ik voor de 5e keer het rondje Lathen gelopen. Vandaag waren we met een groep van 5 personen. Hieronder een aantal foto's in aanvulling op mijn vorige wandelingen.


Onderweg kregen we gezelschap van een jong katje.


We hebben nog even gekeken bij de voormalige Transrapid testbaan.


In het weekend zijn er wedstrijden. "Helmut aus Leer" liet vandaag als test een 40-tal duiven vanuit Lathen weer naar huis vliegen. De kans was aannemelijk dat de eerste duiven voor Helmut weer thuis waren.


De dames bij Pingel Anton.


Ik moest er van de dames ook bij op. Een scholier - met zijn hand in het gips - bewees ons een dienst.


Op het pleintje voor de gedenksteen voor de toenmalige synagoge is in het tegelwerk het motief een Menorah (zevenarmige kandelaar) verwerkt. De heg werd vandaag in het verlengde van de armen geknipt.


Midden in Lathen een ijsvogeltje 😅


Onderweg pauze bij "mijn stamcafé".


Het was weer reuzegezellig met de dames.


De dames wisten nog niet dat er een stier om de hoek stond te wachten.


De meiboom staat na 2 maanden nog steeds naast de Marktbrunnen.


De St. Vitus kerk, gezien vanaf de Ems. In de kerk heb ik een grapje uitgehaald. Ik heb mijn telefoon achter in de kerk gelegd en daarop orgelmuziek afgespeeld. De dames hoorden orgelmuziek en keken vreemd op 😅


Een Wester-Festival bij Junkern-Beel is altijd leuk.


Klik hier voor details van de 14.2 km lange wandeling.

Klik voor voorgaande wandelingen 1&2 (combinatie), wandeling 3 of wandeling 4.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten