maandag 24 juli 2023

Marskramerpad Noorden - Rijnsaterwoude


Op de camperplaats heb ik nieuwe buren. Voor de etappe Noorden - Rijnsaterwoude van het Marskramerpad heb ik eerst de auto naar Rijnsaterwoude gebracht. Vandaar ging ik met de fiets naar Noorden voor de start van deze etappe.


Onderweg op de fiets kwam ik een bootje tegen met een vreemde naam. Wie noemt zoiets nou Overstuur ?


In Langeraar kwam ik langs het kunstwerk Schaatsers met koppelstok van Marcus Ravenswaaij, de Heilige Adrianuskerk uit 1902 en het beeld van de Strooplikker van Els van Foeken.


Vanuit Noorden ging de wandeling door de polder.


In de weide diverse koeienrassen.


Bij Zevenhoven hebben ze anno 2023 nog een bovengronds elektriciteitsnet. Vroeger kroop mijn vader daar als elektricien met zijn klimschaatsen bovenin. De netbeheerder wilde 15 jaar geleden al ondergronds. Daar stak de gemeente een stokje voor en zette de palen op de gemeentelijke monumentenlijst.


Deze Opel Rocks-e Tekno heb je al voor 9299 euro.


"Doar bluit mien eerappellaand"


De rijtjeswoningen in woonwijk Noordeinde (Zevenhoven) zijn zeer divers. De vraagprijs van een dergelijke energielabel A woning ligt rond de 6 ton.


De Sint Nicolaashoeve in Nieuwveen. Het beeld van Sint Nicolaas hangt in de voorgevel.


De Ringsloot


De Sint Nicolaaskerk in Nieuwveen.


Sint Nicolaas op de muur van het Nicolaashof in Nieuwveen.


De Maria Grot op Landgoed Ursula.


Het beeld Liedje van Iris le Rütte.


De Ontmoetingskerk in Nieuwveen.


Door het land met paarden ? 
Dit was volgens de GPX de route.
Waarschijnlijk is de route gewijzigd.
Ik heb toch maar de GPX-route gevolgd.


Wat een groot modern huis.


In dit gebied zijn veel kassen waarin groenten worden geteeld.


Zwembad Aarweide werkt met veel vrijwilligers.


Ik ben even te vroeg. In augustus ben ik al weer thuis.


Het buurtschap Papenveer.


In dit gebied is veel straathandel.


Deze bloempot met de naam "Moi" is vast van een Groninger.


Een eilandje in Langeraarsche Zuidplas met rechts op de achtergrond de kerk van Langeraar.


Zo duidelijk als hier de route wordt aangegeven was het gisteren rondom Wassenaar bepaald niet.


Een Sea Doo GTX 215 limited.


Op de terugweg naar de camperplaats moest ik wachten voor de Hefbrug Gouwesluis. Dit rijksmonument werd geopend op 14 september 1938.


Aangekomen bij de camperplaats lag Fikkie al op mij te wachten.


Klik hier voor details van de 17.5 km lange wandeling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten