woensdag 9 augustus 2023

Trekvogelpad Engewormer - Landsmeer


Vandaag heb ik de etappe Engewormer - Landsmeer van het Trekvogelpad gelopen. Ik heb eerst de auto naar het eindpunt in Landsmeer gebracht. Vervolgens ben ik naar camping Swarthoeve gefietst voor het begin van de wandeling. Onderweg kwam ik langs de Twiske haven.


Het schilderachtige beeld wat veel buitenlanders van Nederland hebben bestaat echt aldus de website van Laag Holland, het gebied waar ik vandaag wandelde.


De Adelaar is een voormalige zeepziederij in Wormerveer.


Deze oude bejaarde is Magie. Ze loop zelf de stal in en uit en gaat dan langs de openbare weg gras eten in de onderdijk. Ze kan vrij de openbare weg oplopen, maar doet dat niet.


Deze geiten lusten wel een groen blaadje.


Windmotor De Hercules in de Kalverpolder nabij Zaandam.


Het AZ trainingscomplex in de Wijdewormer.


Onderweg veel bessen en vlinders.


De dames maken hun trainingsronde.


In het natuurgebied Het Twiske wemelde het van dode Amerikaanse rivierkreeften.


Mooie gele velden.


Zou het blauwalg zijn ?


Familie Nijlgans.


Siƫsta voor de Blonde d'Aquitaine runderen.


Knobbelzwaan


De Speelsloot in Het Twiske.


Slechts een enkeling waagt zich in het water.


Rups van een pijlstaart.


Koe Lisa is de dochter van een Lakenvelder die werd gedekt door de stier van een Schotse Hooglander.


De Nieuw Twiske.


Plotseling dook er een konijn voor mij op.


Deze hond zit aan de lijn maar houdt de lijn zelf vast. Dat mag dus ook.


Een informatiebord over de oude Luijendijk.

Die haalt de 6 km/uur wel !
Op de achtergrond de Twiskemolen van Landsmeer.


Klik hier voor details van de 19.6 km. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten