donderdag 17 augustus 2023

Haarlem 2

Op 6 augustus 2021 heb ik Haarlem ook bezocht. Klik hier voor de blog van toen. De foto's hieronder zijn een aanvulling op mijn eerder bezoek. Verder heb ik in Haarlem een 6-tal musea/tentoonstellingen bezocht waarvan ik een afzonderlijke blog heb gemaakt. Onderaan deze blog staan links naar deze blogs.


Ik heb mijn auto geparkeerd bij de voormalige Koepelgevangenis.


Het Teylers Hofje is gesticht in 1787.


Enjoy Life is een 20 meter lange motorjacht in de Spaarne.


De Voet van Mercurius van kunstenaar Raymond Spierings staat aan de Gravestenenbrug tegenover het Teylers museum.


De Sint Bavokerk met een 74 meter hoge vieringtoren.


De Hoofdwacht is één van de oudste monumenten van Haarlem.


Aan de gevel van ML Hotel is een gevelbord geplaatst ter gelegenheid van het 250 jarig bestaan van Enschede. Het hotel zit in het oude pand van drukkerij Johan Enschede.


Deze teckel staat voor Voetiek Stemm.


Deze mooie Defender is van Boerenbed


Het Haarlems Bloemenmeisje van kunstenaar Kees Verkade.


In fotogalerie De Gang was de fotoexpositie As Long As We Just Live van Anke van der Meer


Het was druk op de terrasjes.


Haarlem had vanaf 1941 in Simon Plekker een overtuigd NSB'er als burgemeester. De jodenvervolging in Haarlem was dan ook hevig. Met de familie Goud van de koek- en banketbakkerij liep het dan ook niet goed af.


Het gebouw van Zang en Vriendschap dateert uit 1915.


Voordat ik weer in de auto stapte heb ik de Strafgevangenis nog even bezocht.


Onder de naam De Koepel heeft de oude gevangenis een nieuwe bestemming gekregen.


De oude celdeuren


Dit doorkijkje geeft nog een aardig beeld van een gevangenis.

Links naar de bezochte musea/tentoonstellingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten