maandag 7 augustus 2023

Gassan


Tijdens mijn stadswandeling kwam ik langs een bedrijf met een grote schoorsteen. Voor het bedrijf - Gassan Diamonds - stonden twee bewakers. Die lieten net twee medewerkers door. Toen ik aan één van die medewerker had verteld dat mijn opa vroeger diamantslijper was bij Asscher nodigde hij mij uit voor een bezoek aan het bedrijf.


De voormalige stoomketelhal.


De producten van Gassan.


Gassan werd in oktober 1945 opgericht door Samuel Gassan en vestigde zich in de voormalige diamantslijperij van de gebroeders Boas. Gassan was in dit bedrijf opgeleid tot diamantslijper.


Zou deze Bentley Flying Spur V8 uit 2022 met een waarde van 3.5 ton van de directeur of van een diamantslijper zijn ?


Daar is een dubbeldekker vol mensen die de Diamond Experience Tour gaan volgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten