donderdag 7 oktober 2021

Vierhouten


Voor een lang wandelweekend Westerborkpad ben ik neergestreken op camping De Plagge in Vierhouten.


Een mooie strakke blauwe lucht.
 

Ik heb wel nieuwsgierige buren.


Volgens het bord op de camping moet ik op zoek gaan naar de overige zes.


Aan het dorpshuis hangt een gedicht van Hans Lodeizen.


De Paasheuvel in Vierhouten is het voormalige kamphuis van de Arbeiders Jeugd Centrale. Het gebouw is een Rijksmonument.


Op het complex staat o.a. de Zonnehal. Het bovenlicht boven de ingang stelt een opkomende zon met zonnestralen voor.


De Jaap van der Lindenhoeve op het terrein is genoemd naar vakbondsbestuurder Jaap van der Linden. Jaap was actief voor de kinderkampen op de Paasheuvel. Ook zijn broer Leen was vakbondsbestuurder. Ik heb 6 jaar met Leen in het hoofdbestuur van de NPB gezeten. Net als Jaap een man met ECHT vakbondsbloed.


Aan een boom hangt een minipicknickbankje voor vogels en/of eekhoorntjes.


Leuk toepasselijk bankje bij de iemkersvereniging.


Door het wildscherm helaas geen dieren gezien.
.

Ter bescherming van jonge aanplant werd in bepaalde delen van het bos gaaswerk aangebracht.


Ik heb heel wat kilometertjes door het bos gefietst. Ik heb 1 groene specht en 5 hinden van het edelhert gezien. Helaas waren ze mij te snel af. Alleen deze wilde zwijnen kreeg ik voor de lens 😋


Mooi houtsnijwerk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten