vrijdag 15 oktober 2021

Soestdijk

Na afloop van de wandeling van Hilversum Mediapark naar Hilversum Sportpark heb ik nog een bezoekje gebracht aan Soestdijk.


Het was druk in en voor het paleis. Deze drukte had te maken met Tv-opnamen voor de gemijterde man uit Spanje.
 

In de tuin van het paleis staat het standbeeld van koningin Juliana en prins Bernhard. Het beeld is gemaakt door Kees Verkade.


In 2017 is het paleis verkocht aan de Meyer Bergman Erfgoed Groep. Zij maken van het paleis en bijbehorend landgoed een proeftuin voor innovatie. Op de Parade tegenover het paleis is een informatiecentrum ingericht waar ik door een enthousiaste dame voorlichting kreeg over de plannen van de Groep.
 

De voormalige koninklijke stallen


Bij vertrek kreeg ik de plannen mee op papier.


Op 27 juli 1787 kwam de Duitse huursoldaat Christoffel Pullman om tijdens zijn wacht bij paleis Soesdijk. Het beeld is gemaakt door Isabella van Beeck Calkoen en staat op de parkeerplaats tegenover het paleis.


Na mijn bezoek aan Soestdijk heb ik voor een diner een bezoek gebracht aan de Maurits Hoeve.


Onderweg naar de camping kwam in langs Landgoed Eyckenstein.


Aangekomen bij de camping ging de zon onder.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten