zaterdag 17 oktober 2015

Herfstvakantie dag 1 - kraanvogels

Vanmorgen ben ik met de camper vertrokken naar Linum. Een klein plaatsje ten Noordwesten van Berlijn. Linum ligt in de Rhin-/Havelluch. Hier tref je in oktober de grootste groep kraanvogels van Duitsland aan. Vorig jaar zelfs 131.450 stuks. Nu waren er inmiddels 80.736 kraanvogels.


In de omgeving van Linum zag ik her en der een groepje kraanvogels foerageren. Maar toen ik een paar km ten zuiden van het dorpje kwam zag ik velden vol met kraanvogels.


Wederom kwam er een groepje binnen.


Maar eigenlijk was het komen en gaan.


Klik op bovenstaande video om een groep van rond de 10.000 kraanvogels te zien, maar vooral te horen.


Tegen de avond vliegen de kraanvogels weer naar hun slaapplaats in het Moor.Klik hier voor meer informatie over de kraanvogels.


In de Schlosshafen van Oranienburg was nog een plaatsje vrij om de nacht door te brengen.


In de haven lag ook een schip met de naam Veranderen Groningen. Tja ........ dan ben je nieuwsgierig en ga je een praatje met de schipper Martin Eberhard aan. Zijn verhaal en over het 25 meter lange schip is hier te lezen. Ook over "Staatsyacht Sehnsucht" is een leuk verhaal te lezen. De avond besloten met een diner bij restaurant Kreta.

Klik hier voor meer blogs van mij over Berlijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten