maandag 22 augustus 2022

Trekvogelpad 't Spoek naar Loenen

In verband met een bezoek aan het Ereveld Loenen heb ik de etappe Hoenderloo - Loenen van het Trekvogelpad opgedeeld in tweeën. Vandaag ben ik van 't Spoek naar Loenen gewandeld. Morgen loop ik het andere deel van Hoenderloo naar 't Spoek.
 

Ik begon mijn wandeling bij camping 't Spoek. Deze camping is alcoholvrij.


Aanwijspaaltjes voor de brandweer. De bordjes geven aan waar de afsluiter en de brandkraan zitten.


Verhuurstation voor de KeoBike.


Na ruim twee weken is de A50 weer open. De A50 was de afgelopen tijd gesloten wegens groot onderhoud.


Deze etappe gaat door het waterwingebied Schalterberg van Vitens. Om een gevarieerd bos te krijgen zijn delen afgezet met hekwek.


Zo te zien zijn ze hier aardig aan het dunnen geweest.


Maar soms helpt de natuur een handje.


Onderweg het nodige klimwerk.


Als beloning een prachtig uitzicht over de heuvelachtige heide.


De wandeling loopt aan de achterzijde van het Ereveld Loenen langs. Daarom heb ik voorafgaand aan deze etappe een bezoek aan het Ereveld gebracht. Een bezoek is echt de moeite waard. Klik hier voor de blog over het Ereveld.




Hotel de Vrijenberg.


Ashram (spiritueel centrum) Sada Shiva Dham


Oorlogmonument met Davidster voor de Franse piloot Robert Etlin.


Kalf van een Schotse Hooglander


Aangekomen in Loenen ging ik op de fiets weer terug naar 't Spoek. Onderweg kwam ik - tussen Loenen en de Woeste Hoeve - langs het oude Tolhuis.


Het oorlogsmonument te Woeste Hoeve met een gedicht van Dietrich Bonhoeffer.


Detail van het monument.


Nabij deze steen vond de grootste massa--executie van Nederland plaats. Klik hier voor het verhaal.


Herberg De Woeste Hoeve sinds 1771.


Just Married met een oude Landrover Defender.


Klik hier voor details van de 10.4 km lange wandelroute.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten