dinsdag 9 augustus 2022

Maarten van Rossumpad Varik - Kapel Avezaath

Vandaag ben ik van Varik naar Kapel Avezaath gewandeld. Dit is een gedeelte van een etappe van het Maarten van Rossumpad


Vuurtje stoken op het strand.

Vanaf hier nam ik afscheid van de Waal.


... en ineens stond er een Duitse herder voor mijn neus.


Een twintigtal ooievaars in de Heesseltsche Uiterwaarden.


Iets verderop was het nest ook bezet.


Lekker picknicken achter de parasol.


Een buitenritje met een tuigpaard met heel veel behang. Zou het een shire zijn ?

 
In Ophemert liep een varken op het erf van een woning (zonder hek - kon zo de weg oplopen). Een jonge dame zat bij deze woning op de stoep met een laptop en hield de boel een beetje in de gaten. Ik heb een praatje met haar gemaakt. Het dier mocht ook gewoon in de woning lopen.


Kamperen bij de boer ?


De conferance peren hangen er keurig bij.


Lachebekje


Hier werd nog volop beregend. In West Brabant is beregenen in verband met de droogte vanaf vandaag verboden.


Lekker vers fruit kopen rechtstreeks bij een teler. Ik moest er wel 2.5 km mee lopen.


De Sint Agathakapel in Kapel Avezaath is rond de 14e eeuw gebouwd. Het koor is hoger dan de rest.


De privé begraafplaats uit 1854 van de erven Matthias Johannes Versteegh.


Voor een paar euro kun je al kunst kopen.


Kijk uit !
Een pyromaan bij de weg.


Klik hier voor details van de ruim 12 km lange route. Na de wandeling heb ik nog een bezoekje gebracht aan Tiel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten