woensdag 17 augustus 2022

Barneveld

Voor vandaag was er een regendag voorspeld. Dus heb ik maar een wandelpauze ingelast en een bezoekje gebracht aan Barneveld.


In Barneveld houden ze niet van de de regenboogkleuren. Ze houden het - op een kleine uitzondering na - bij de driekleur. Al is dat tegenwoordig wel vaak op de kop.

De gitarenwand van Muziekhandel Kees van Willigen & Zn.


In de etalage van Van Dal mannenmode staat een prachtige Italiaanse Atala.


"Overbrugging tussen jong en oud" gemaakt door Niek van Paassen.


De Sint Catharinakerk is in 1898 gebouwd naar ontwerp van Alfred Tepe. Een katholieke kerk met - geheel rechts - de regenboogvlag in het bolwerk van bevindelijke gereformeerden die afstand nemen van homoseksuele praxis is best wel bijzonder.


De Zuivelhoeve heeft haar noten keurig voor de winkel uitgestald.


Dit winkelpand uit 1909 is een gemeentelijk monument.


Het standbeeld "Molukkenland, mijn Vaderland" is gemaakt door Lotta Blokker.


Het beeld van Jan van Schaffelaar is gemaakt door Bart van Hove.


De Oude kerk van Barneveld.


De Barnevelder van Martin Soetendaal.


Toen het weer begon te regen zocht ik een schuilplaats en die vond ik in restaurant Het Schaap waar ik genoot van een heerlijke lunch.


In de hal van het restaurant stond een piano. Hier heb ik maar even een selfie gemaakt.


Ook in een privétuin stond een beeld van Jan van Schaffelaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten