dinsdag 23 augustus 2022

Trekvogelpad Hoenderloo - 't Spoek

In verband met een bezoek aan het Ereveld in Loenen heb ik gisteren slechts een deel van de Trekvogelpad-etappe Hoenderloo - Loenen gelopen. Het resterende gedeelte van 8.3 km van Hoenderloo naar 't Spoek heb ik vandaag gedaan.


Het Poortgebouw van Landgoed Deelerwoud. Het pand is in 1923 gebouwd naar ontwerp van Jan Molema.


De Mouflon werd in 1921 in De Hoge Veluwe uitgezet door Anton Kröller.


Het enige wilde zwijn dat ik deze vakantie op de Veluwe heb gezien was van hout.


Co maakt vanaf 1938 ijs en is verkozen tot het lekkerste ijs van Gelderland.


Het scoutingterrein Spelderholt bij Hoenderloo.


Het natuurgebied Spelderholt is behoorlijk heuvelachtig.


In het raster tegen edelherten en wilde zwijnen zaten her en der wildtunneltjes voor het kleinere spul.


Dan moet ik die gewoonte maar eens overnemen.


De heide van Schenkenshul.


De wandeling bestond uit veel brede lange stukken.


Een door de wind gesneuvelde berk.


Bij aankomst in 't Spoek werd ik begroet door een kabouter.


Klik hier voor details van de 8.3 km lange wandelroute met 102 hoogtemeters.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten