donderdag 4 augustus 2022

Geen worstenbroodjes

Vandaag heb ik de camperplaats in Scherpenzeel verruild voor Boerderijcamping De Hoge Haren in Tuil. De camping is de uitvalsbasis voor een aantal etappes van het Maarten van Rossumpad


Een statige boerderijkip.


Op de heenweg naar de camping kwam ik in Waardenburg langs Thijs Timmermans. Ik ben vanaf de camping naar de snoepwinkel van Peter Gillis gefietst. 


Ik zag wel een leuke Mercedes V8 Biturbo als verjaardagscadeautje. Toen ik wilde pinnen verscheen in beeld: "ontoereikend saldo" en de worstenbroodjes waren ook nog op 😏 Dus bleef het bij kijken.


Porsche


Ferrari


Oldsmobile 98 uit 1974. Ook binnen in het pand stonden prachtige auto's. 


Naast de hiervoor genoemde merken kwam je daar de Bentley, Rolls-Royce, BMW en Maybach tegen. Een genot om even rond te lopen.


Voor het pand naast Timmermans stond deze Volvo C 303 4x4 uit 1976. 


Het beeld "Twee mannen met kubus" gemaakt door Ad Arma.


De Martinus Nijhoffbrug. De brug is genoemd naar de dichter Martinus Nijhoff vooral bekend van onderstaand gedicht:

De moeder de vrouw 

Ik ging naar Bommel om de brug te zien. 
Ik zag de nieuwe brug. Twee overzijden 
die elkaar vroeger schenen te vermijden, 
worden weer buren. Een minuut of tien 
dat ik daar lag, in ’t gras, mijn thee gedronken, 
mijn hoofd vol van het landschap wijd en zijd – 
laat mij daar midden uit de oneindigheid 
een stem vernemen dat mijn oren klonken. 

Het was een vrouw. Het schip dat zij bevoer 
kwam langzaam stroomaf door de brug gevaren. 
Zij was alleen aan dek, zij stond bij ’t roer, 

en wat zij zong hoorde ik dat psalmen waren. 
O, dacht ik, o, dat daar mijn moeder voer. 
Prijs God, zong zij, Zijn hand zal u bewaren.


Op de terugweg naar de camping kwam ik langs de fruitkwekers.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten