vrijdag 19 augustus 2022

Marskramerpad Veenhuizerveld - Terschuur

Vandaag heb ik de etappe Veenhuizerveld - Terschuur van het Marskramerpad gelopen. De fiets had ik in Terschuur gezet en ben met de auto naar het startpunt gereden.


In het begin kwam ik meerdere van deze vreemde stammen tegen.


Op de bloeiende heide was het nog prachtig wandelweer.


Maar in de verte zag ik al een dreigende lucht.


De dieren lagen vast verscholen in het rustgebied.


Een deel van de wandeling ging door en langs het Familielandgoed Appel.


Mooie brandrode runderen.


Wants


Een plas-dras gebied.


Een oude grenspaal.


In 2019 werd Appel de mooiste plaats van Gelderland.


Toen ik langs de boerderij liep hoorde ik een jongetje van ongeveer 4 jaar huilend aan zijn vader vragen: "wanneer mag ik nu weer met mijn kruiwagen en trekker spelen ? "


Vreemde deuren opzij van de schuur.


De takken van de appelboom worden ondersteund.


"De voerman leidt zijn paard ter schuur" in Terschuur is gemaakt door Gert Prins. Bij het standbeeld was het einde van mijn etappe en ging ik op de fiets mijn auto weer ophalen.


Tijdens mijn fietstocht kwam ik langs het Oude Ambachten & Speelgoed Museum in Terschuur. Toen ik het museum voorbij was begon het te regenen en uiteindelijk werd het zelfs een stortbui. Ik werd kletsnat.


Met de auto kwam ik langs een kamperende Sesamstraat




Klik hier voor details van de 12.2 km lange wandeling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten