vrijdag 12 augustus 2022

Trekvogelpad Bennekom - Ede

Vandaag heb ik de auto geparkeerd bij de "Schaapskooi" op de Ginkelse Heide bij Ede voor de etappe Bennekom - Ede van het Trekvogelpad. Omdat het vandaag boven de 32 graden was heb ik er maar een korte wandeling van 10 km van gemaakt. Eerst met de fiets van Ede naar Bennebroek en vandaar te voet weer naar de auto.


Tijdens mij fietstocht kwam ik langs Juffrouw Tok.


Op de Eder Heide staat het Belgenmonument ter nagedachtenis van de Belgische oorlogsvluchtelingen uit de 1e wereldoorlog.


Deze "Stenen" zijn het werk van Adri Verhoeven. Op 12 locaties tussen Ede en het Park de Hoge Veluwe tref je een dergelijke steenformatie aan.


Landhuis Noordereng in Bennekom is gebouwd in 1849 en is een rijksmonument.


Ik begon mijn wandeling bij Boerderij Hoekelum


De dames lieten hun honden zwemmen in de kop van de Hoekelumse Spreng.


Eén van de statige lanen op Landgoed Hoekelum.


Een uittreksel van het onderhoudsreglement m.b.t. de wildgraaf. Het reglement is vastgesteld op 12 maart 1700.


StreetArt rondom en in de Wijde Veldweg-tunnel onder de A12. Zoals dit werk van Klaas Lageweg.


Tunnelkunst van Derm Bad Taste.


Tunnelkunst van Simon Mannaerts.


De Ginkelse Heide


Tankbaan militair oefenterrein Ginkelse Heide


In het bos van de Zuid Ginkel hangen allemaal fotodoeken met dames er op.


Helaas stond er geen info bij de foto's en ook op internet was niets te vinden over het project.


De heide stond al aardig in bloei.


De "Schaapskooi" op de Ginkelse Heide bij Ede.


Landmark "Vensters op het verleden" van kunstenares Karin Colen is een herinnering aan de Operatie Market Garden.


Na de wandeling met de auto naar Bennekom om de fiets weer op te halen. Daar heb ik nog even rondgekeken bij Boerderij Hoekelum.


Mijn verblijf bij de "Boerderij" heb ik afgesloten met een IJskoffie.


Klik hier voor details van de 10 km lange wandeling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten