donderdag 21 juli 2022

Zutphen

Het heeft de hele ochtend geregend. Ik had geen zin om mij nat te laten regenen op de fiets en dan vervolgens nog 20 km te lopen. Dus heb ik gekozen voor een bezoekje aan Zutphen. 


Tegenover de parkeerplaats zag ik StreetArt. De Mercado Oriëntal van de kunstenaars Claudia Rocha en Augsto Silva.


Omdat het alweer begon te regenen heb ik eerst maar een bezoekje gebracht aan de beroemde Pelikaan van Zutphen.


In Dat Bolwerck heb ik de tentoonstelling Gender Trilogy van Diana Blok bezocht.


Een collage van de tentoonstelling.


In de tuin van Dat Bolwerck staat onder de boom een bankje in de kleuren van de Oekraïne. Op de tafel staat de tekst "Vrede !" en op de bankjes "Sag mir wo die Blumen sind".


In de kelder van het museum werd een film gedraaid.


De poort van Oude Bornhof


De Wijnhuistoren, een belfort met klokkenspel, is gebouwd in de eerste helft van de 17e eeuw.


Een Bert & Ernie taart.


In de voormalige Vleeshal (nu Burgerzaal) was een tentoonstelling over Zutphen in 1572.


Je kon er zelfs op de foto in kleding zoals die toen werd gedragen.


Het Hof van Heeckeren met de schelpenkoepel als toegangspoort naar de musea Zutphen.


Het standbeeld van tekenaar Henk Broer is gemaakt door Nel van Lith.


Het Oude Stadhuis


In de Sint Walburgiskerk werd een tentoonstelling van de World Press Photo gehouden.


Het beeld Sint Walburga is gemaakt door Jacques Germans.


Het oude politiebureau van Zutphen.


Gevelsteen van de tonnenmakerij


Het Genietcafé heeft haar deuren definitief gesloten en staat te koop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten