woensdag 27 juli 2022

Trekvogelpad Loenen - Brummen


Vandaag ben ik van Brummen naar Loenen gefietst en vandaar teruggelopen naar Brummen als onderdeel van het Trekvogelpad. Tijdens mijn fietstocht reed ik langs die proefveld.


Onderweg kwam ik langs Galerie 't Arthuus en zag daar "Kibibi-kleine dame" van Lilian Wessels voor 1700 euro en de "Kraanvogels" van Anita Welberg-Klein Heerenbrink voor 595 Euro.


Ik heb mijn fiets gestald bij kerk, de Heilige Antonius Abt.

 
Daarna heb ik eerst een bezoekje aan de naastgelegen begraafplaats gebracht. Zo viel mij de wijze van notatie van data op. Als voorbeeld - Beekman is geboren op 18 november 1851. Tussen 18 en 51 staan dag en maand onder elkaar vermeld.
Antonij Beekman en Hendrika Gerritdina Hafkamp zijn op 6 februari 1886 getrouwd te Apeldoorn.


Het bijzondere graf van de 12 jarige Lidia Carolien Vacirca.


Monument ter herinnering aan de slachtoffers van het bombardement door de Britten op 10 december 1944


Het graf van baron Syward Ferdinand Lodewijk van Wijnbergen en zijn vrouw baronesse Marie-Claire Jeanne Cornelie van Rijckevorsel. Zij was een telg uit de beroemde adellijke familie. Naast hun steen de steen die toegang geeft tot de grafkelder van de adellijke familie Hacfort van Wijnbergen.


De pastoors Franciscus Wilhelmus Fornier, Bartholomeus Carolus Henricus Münninghoff,  Wilhelmus Theodorus Smulders en Carolus Theodorus Johannes Maria van Leeuwen liggen allen onder de boom met kruisbeeld.


De grote klit


Even het goede voorbeeld geven.


Huis te Eerbeek heeft een rijke historie. In het verleden heb ik er wel eens geslapen als ik in de omgeving een cursus moest geven.


Het graf van Wieger Wartena op de algemene begraafplaats Hall is niet alledaags.


Ook deze graven trekken de aandacht.


Haagwinde is een lastig te bestrijden plant in mais.


Bij Picknicktuin Hendershútte in Hall de beentjes gestrekt onder het genot van een bakkie thee.


De Praalwagen in de tuin van kunstenaar Ralph Lambertz.




Een libellenbankje


Gaan deze twee beuken hand in hand ?


Rijksmonument Jachthuis Leusveld is ontworpen door Apeldoornse architect Johannes Albertus Heuvelink en gebouwd in 1911.


Een balletje slaan bij de Engelenburg Golf en Country club.


Kasteel Groot Engelenburg in Brummen.


De flora- en fauna rond kasteel Engelenburg.




Klik hier voor details van de 14 km lange wandeling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten