vrijdag 1 juli 2022

Maarten van Rossumpad Windesheim - Dalfsen

Vandaag stond de etappe Windesheim - Dalfsen van het Maarten van Rossumpad op het programma.

Het plan was met de bus van Dalfsen - via Zwolle - naar Windesheim. Ik had deze wandeling gepland op vrijdag, omdat de bus in de weekenden niet gaat. Dus bus richting Zwolle zou vertrekken om 10.41. Ik was tijdig aanwezig maar deze rit kwam te vervallen. Dan maar de volgende een uur later. Deze kwam met een vertraging van 8 minuten waardoor ik de aansluiting in Zwolle miste. Toen na 3 km door Zwolle te hebben gelopen maar een andere lijn richting Windesheim gepakt. Een slecht begin zeg maar.


De bus ging over Emmen naar Zwolle.


Tijdens mijn wandeling door Zwolle kwam ik langs Doepark Nooterhof.


Ik vind dit een prachtige auto. Maar welke kleur Jeep Wrangler moet ik nou nemen 👦


Het gebouw van de brandweer en de veiligheidsregio IJsselland in Zwolle.

Twee uur later dan gepland begon ik in Windesheim aan mijn wandeling. De berm stond vol met Jakobskruiskruid. Op het kruiskruid zaten veel zandoogjes en nog meer rupsen van de Sint-Jacobsvlinder.


Het is overal hetzelfde. 
😡geen onderhoud😡


De brug over de Soestwetering.


Het weer slaat om. Er komen donkere wolken aan.


De hoogspanningsmasten.


De wandeling ging langs een weidevogelgebied.


Bij Landgoed Den Alerdinck werd het een echt slingerpad.


Den Alerdinck in Laag Zuthem.


De bomenrijen tussen de landgoedgracht en de Kolkwetering.


Een bezet ooievaarsnest.


De boeren waren druk op het land met maaien en mest injecteren.


Onderweg stonden diverse paaltjes met een OR-code. Met je telefoon kon je een verhaal horen behorende bij die locatie. Klik hier voor het verhaal over de moord van Herbertus Bikker (De Beul van Ommen) op verzetsstrijder Jan Houtman".


Reliant Scimitar GTE Overdrive uit 1973.


Een Dexter stier. Dit is het kleinste Europese runderras.


Buitenplaats Den Aalshorst in het buurschap Millingen bij Dalfsen.


Boerderij De Hof uit 1849 en boerderij Zandman ook wel Tolhuis genoemd. 


Het weer was wisselvallig. 
Jas aan jas uit, 
mouwen omhoog mouwen naar beneden 


Onderhoud aan een rieten dak.


Het gedicht Generatie op Generatie van de Zwolse dichter/rapper Junte Uiterwijk met een foto van Kinza Ferjani.


Huis Den Berg bij Dalfsen.


De regenbui van gisteravond het zijn sporen nagelaten.


Laat om een boete te voorkomen de verkeersborden maar lekker hangen.


De Zwevende Kei is gemaakt door Bas Maters.


Klik hier voor details van de 19 km lange wandeling. Daarbovenop dus nog 3 km door Zwolle gewandeld. De teller voor vandaag staat dus op 22 km.


Tegen het vallen van de avond gingen 10 luchtballonnen omhoog. Ik kreeg er 7 op de foto. Ik denk een oefening voor de Balloonfair in Staphorst van volgende week vrijdag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten