donderdag 28 juli 2022

Scherpenzeel

 

Vandaag heb ik de camping in Vorden verlaten en heb ik een plaatsje gevonden op Camperplaats De Pol in Scherpenzeel.


Zandzakken langs de dijk. Deze dijk was onderdeel van de Grebbelinie en is gelegen naast de camperplaats.


Voor Museum Grebbelinie in het Vizier staat een gedecoreerd standbeeld.


Het museum was open. Ik heb mij daar door een vrijwilliger laten rondleiden.


Natuurlijk mocht ik ook even voor het wachthokje poseren.


Meldplicht voor tewerkstelling verdedigingswerken.


Een week later volgde de bekendmaking waar en wanneer de stellingbouwers zich moesten vervoegen.


Een Harley-Davidson WLA van het Amerikaanse leger.


Een schoolplaat m.b.t. het Laatste gevecht aan de Grebbelinie, gemaakt door Stan de Reuder.


Een replica loopgraaf


"Stalen asperges" als anti-tankversperring.


Kazemat


De Witte Holevoet was ooit (1962-1979) een restaurant met een Michelinster. Het pand is gebouwd in 1880. Thans zitten 17 bewoners met geheugenproblemen in het pand van "Herbergier bijzonder gewoon".


De Grote kerk van Scherpenzeel
,

Huis Scherpenzeel is een statige 16e-eeuwse kasteel.


Het beeld "De Wederopbouw" van kunstenaar Gerard Overeem.


Waterkunst


De camperplaats behoort bij Boerderij De Pol.


Vandaag is er een kalfje geboren.


De pluktuin.


De avond valt over de camperplaats.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten