woensdag 12 februari 2020

Lake Rhede


Ik heb vandaag een wandeling uitgezet door en rondom Bellingwolde en de Lethe. Deze wandeling zal in april worden georganiseerd.


Net voor de grensovergang Wymeer zag ik dat Avitec infra & milieu (voorheen Hoornstra) nieuwe oeverbeschoeiing plaatste in het Verenigd of Boelo Tijdenskanaal.


Omdat de tank van mijn auto bijna leeg was kwam ik op het idee om toch maar even de grens over te gaan naar Duitsland.


Daar heb ik mijn auto ook maar even door de langste wasstraat van Europa gehaald 😏


Het was zoals hierboven en onder te zien hoog water. De Ems was buiten haar oevers getreden.


Motorvrachtschip Rottum uit Delfzijl over de Ems bij Rhede. Het schip is in 1958 gebouwd als Fendel 88 en is 85 meter lang. De Rottum is met grond onderweg van Dörpen naar Delfzijl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten