woensdag 31 juli 2019

Söllereckbahn - Oberstdorf


Vanochtend zag ik dit tegenover mij op de camperplaats staan. Ik moest direct aan de Opel reclame denken: "Duitsers maken geen grappen". Ik vind dit wel een koninklijke grap !


Ik ben in de loop van de ochtend met de bus naar de Söllereckbahn gegaan. Bij het dalstation was een leuke kinderspeelplaats ingericht. Ze noemen de Söllereck hier ook wel de "Familienberg".


Eén van de belevenissen is de Allgäu Coaster.


Berghaus Schönblick


Dikke naaldbomen.


Web


Veenbrug door het "Hühnermoos-Moor". Een gebied waar adders en korhoenders leven.


Een ASO heeft hondenpoep achter gelaten in een zakje onder het motto "Trap jij liever in een keutel met of zonder zakje er omheen ? "


Boomtoeter


De spechtwip


Muziek in het bos.


Uitzicht op Oberstdorf.


Het was voor een groot deel een boswandeling.


Iedere dag kom ik weer andere soorten tegen.


Berggasthof Hochleite


Daar heb ik op het terras een heerlijke broodmaaltijd genuttigd.


Stilleven


De Skivliegschans van Oberstdorf.


De Freibergsee

Een ezel in de Josefkappelle


Plafondschilderingen in de Kapelle Maria Loretto.


Van rechts gaat voor. Dus wacht de zwarte auto keurig zijn beurt af.


.... en dat was niet 1 maar een hele kudde.


Dat was een mooie zonsondergang !


Klik hier voor details van de route.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten