zaterdag 27 juli 2019

Nebelhorn & Breitachklamm


De 2e dag in de Allgäu stond in het teken van de Nebelhorn en de Breitachklamm.


Via 3 kabelbaantjes kwam ik boven op de top van de Nebelhorn. Het bergstation en restaurant liggen op 2224 meter.


Via een tunnel kan je naar een uitzichtplatform aan de noordwand.


Vanaf de Nebelborn ben ik naar station Höfatsblick gelopen.


Een tandemsprong.


Sneeuwpret


Ik werd begluurd door een alpenmarmot.


De Nebelborn gezien vanaf station Höfatsblick.


Een prachtige leefomgeving voor vlinders.


Ook de plantjes doen het goed.


De Audi-Arena. Hier zal in 2021 het WK worden gehouden. Daarom zijn ze de baan nu aan het renoveren.


De ingang van de Breitachklamm.


Rivier de Breitach


Enorme waterkracht op de stenen.


Het begin van de kloof.


Mooi helder water met beekforellen. Zelfs een zaagbek had het lef om zich in het wilde water te begeven.


Met een aantal gekleurde spotjes zal een nachtwandeling ook schitterend zijn.


Tientallen meters diep.


Theekransje


Ook "opa en oma" hebben de uitgang van de kloof bereikt.


Na de kloof liep ik via de rondweg door het bos weer terug naar het dalstation. Vanaf een brug keek je de diepte van de kloof in.


Gerrit ?


Het kalf heeft veel last van vliegen.


Omdat mijn schoonzus commentaar had op mijn zwarte enkelsokken heb ik deze moderne sokken maar gekocht.


Klik hier voor details van de wandeling door en om de Breitach Klamm.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten