dinsdag 23 juli 2019

Rondje Zwitserland

Vandaag heb ik een fietstocht van ruim 73 km gemaakt, waarvan een groot deel door Zwitserland.


Het hele watergebied heet de Bodensee. Maar een aantal stukjes hebben ook nog een eigen naam zoals de Gnadensee.


Mooie akkerranden.


Rode Wouw


Restaurant Zum Weinbrunnen in Allensbach geheel in vakwerkstijl.


Bootjes zijn om te varen. Waarom liggen ze dan allemaal onbemand voor anker ?


Het sneeuwde pluizen onderweg.


De Mevlana Moskee in Konstanz


Die Bleiche en de daarnaast gelegen watertoren van de voormalige fabriek van Stromeyersdorf.


De Festungsgürtel van Kreuzlingen


Op kikkertjes te sparen ben ik heel langzaam de berg op gereden 😏


De Solarboot naar de overzijde was net weg 😢


Het fruit wordt beschermd tegen de vogels.


...... en toen moest ik 13% klimmen.


Maar als beloning kreeg ik wel een mooi uitzicht.


Eén van de mooiste plaatsen van Noordoost-Zwitserland in Stein am Rhein


De Rijnvaart van de MS Arenberg


Klostermuseum Sankt Georgen


Schwarzen Bär


Hotel restaurant Adler


Undertor


Er zijn heel veel mooie muurschilderingen in het dorpje.


Mooi vakwerkhuis.


Rathaus Stein am Rhein


Weisser Adler


De grensovergang.


Als WC-rollen lagen ze over het stoppelland verspreid.


Oude grenspaal.


De Bodensee staat bekend om het geweldige fruit. De kersen waren prima. Voor mooie appels was ik nog een paar weken te vroeg.


De Radolfzeller Aach.


Klik hier voor details van de 73,2 km lange fietsroute.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten