zaterdag 6 juli 2019

Diamanttocht Onstwedde 2019


Vandaag heb ik in Onstwedde deelgenomen aan de Diamanttocht. Onderweg van huis naar Onstwedde kwam ik bij Wedde de 20 km lopers al tegen, waaronder Ria Frikken-Nellen met twee wandelvriendinnen.


De inschrijving was bij MFA De Bast. Daar kwam ik direct al twee bekenden tegen. Jan en Anja Kruize uit Sellingen. Zij gingen net als ik ook de 10 km lopen.


Voor De Bast staat een levensboom met de spreuk:

"Wijsheid is een levensboom 
voor wie haar omhelst,
wie haar omarmt
mag zich gelukkig prijzen."


Het symbool van de tocht.


Een sloot vol Vergeet-mij-nietjes.


Bij de 1e stempelpost kwam Anja twee oude bekenden van een halve eeuw geleden tegen. Grietje Huiges-Wigchers was de turnjuf van Anja en Thea Nieuwhof.
Op de foto: Jan Kruize, Jan Huiges, Grietje Huiges-Wigchers, Anja Kruize, Tineke Venema en Thea Nieuwhof.


Brandrood rund


In bloei staande akkerrand


De route was duidelijk aangegeven.


Albert Boels : Ach ..... een kinderfeestje.


De aardappelen staan in bloei.


Suzan Behling op haar IJslander.


Een Yucca .... Is dit het gevolg van dumping tuinafval ?


De natuur van Westerwolde. Een graanveld met een akkerrandje voor de vogels. In het akkerrandje is een zandbed met grit aangelegd. Voor de broedvogels is dit een natuurlijke calciumbron, een belangrijke stof voor de ei(er)schaal. Wat is juist ?  De sector spreek over eischaal, net als het kenniscentrum.


Doorkijkje


Klik hier voor details van de 10 km route.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten