vrijdag 18 juli 2014

Vakantie deel 1 - schijt er aan

Op 1 februari bezocht ik in Groningen de SVR-vakantiebeurs. Mijn interesse ging toen in het bijzonder uit naar camping Elbeling in Radegast. Deze camping ligt aan de Elberadweg en in de nabij van het Flusslandschaft Elbe. In deze omgeving tref je naast de "gewone" ooievaar ook de zwarte ooievaar, de rode wouw, de kraanvogel, de zeearend en de bever aan. Het beheerdersechtpaar Erik en Aliena Kaspers komen uit Drenthe. Dus reed ik vandaag met de camper naar Radegast. 


Bij aankomst in Radegast zit de eerste ooievaar al op mij te wachten. De poten zijn wit. Een beetje vreemd dus ga ik op onderzoek uit. Ik kom er achter dat ooievaars als het warm is over hun poten poepen. Met die poep koelen ze hun poten. 


Na het avondeten heb ik een rondje van 18 km door Flusslandschaft Elbe gefietst. Klik hier voor de route.


Op de dijk diverse soorten schapen


Ze gingen graag even staan voor de foto.


In de gemaaide uiterwaarden zag ik met enige regelmaat de grote zilverreigers en ooievaars. Helaas niet de zwarte.


Ook de rode wouw kwam voorbij vliegen. Verder zag ik grauwe ganzen, geelgorzen en heel veel spreeuwen. Bij voorkeur op de rug van een schaap.


De ooievaars liepen in bosjes tussen de schapen.


Het gebied ligt aan de Deutsche Storchenstrasse.


In iedere straat zag je dit beeld.


Bij ieder nest stond een bord met de resultaten. Het is volgens de cijfers een goed broedjaar. 


Terug op de camping nog heel lang bij kaarslicht buiten gezeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten