zaterdag 12 oktober 2013

Stroper op heterdaad betrapt

Vanmiddag een rondje door Westerwolde, Emsland en het Oldambt gemaakt.  De oogst is in volle gang. Het voordeel is dat er weer meer dieren gespot kunnen worden.
 
 
Even middagpauze !
 
 
 Wilde eenden, smienten, aalscholvers, de blauwe reiger en de grote zilverreiger.
 
 
Knakpaddo's
 

Hé lieverd: Gaan we tongzoenen ?
Deze twee rammen zijn een dag na "Coming Out Day" pas uit de kast gekomen. Deze helden moet de ramadan worden bespaard. Geef ze als "politiek excuus" voor het oppakken van de dronken diplomaat cadeau aan Vladimir Poetin. Mogelijk komen de vrienden van de Arctic Sunrise er dan met een lichte straf van af.


 Half oktober steekt de lisdodde nog mooi af tegen bloeiend koolzaad.
 

Tijd om te badderen. Het was in "het badhuis" een komen en gaan van spreeuwen.


Zo'n 51 jaar geleden gingen wij ook 1 keer per week badderen. Aan het eind van de zaterdagmiddag gingen wij (mijn twee broertje en ik) in een zinken tobbe. Het water kwam uit de pomp en werd opgewarmd met een paar ketels op de hout/kolenkachel gekookt water. Hierboven zie je dat ik mijn vader mocht helpen bij het haarwassen van mijn broer. Dat deden we altijd met een steelpannetje. 's Avonds werd daar de melk weer in gekookt natuurlijk.

 
  Er spelen twee reeën verstoppertje met mij.
 
 
Nadat ze een kwartier hadden gewacht en ik niet reageerde ging meneer de bok met zijn geit aan de wandel.

 
Dit is een van de 40 grote zilverreigers die ik vandaag heb gezien.

 
Ik had deze foto ruim 10 jaar geleden moeten maken. Dan had de foto op het voorblad kunnen staan van het Amsterdams Archeologisch Centrum. .

 
De stellingmolen van Ganzedijk is gebouwd in 1968 en deed dienst als koren- en pelmolen.

 
Achter de dijk bij het Ambonezenbosje in de Carel Coenraadpolder zitten heel veel brandganzen. Deze polder uit 1924 is genoemd naar oud-commissaris van de Koningin Carel Coenraad Geertsema.

 
Zit deze visser doelbewust bij deze lozingspijpen te vissen ? Ik kan mij namelijk voorstellen dat er af en toe uit deze pijpen iets stroomt waar vissen gek op zijn. Een leuke voerplaats dus !


Deze stroper bevond zich in het veld op Duits grondgebied en voorkomt daarmee voor zijn baasje een forse boete. :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten