Vandaag ben ik met de auto naar Hoenderloo gereden. Van Hoenderloo met de bus en trein naar Klarenbeek. Daar ben ik begonnen aan de Marskramerpad etappe Klarenbeek - Hoenderloo.
De aanloop naar de route ging via het Kabouterbos.
Een laan vol beuken en af en toe een eik.
In het pand van de voormalige Maalderij uit 1920 zit nu o.a. Bike Totaal Wolters.
De Rododendrons stonden in bloei.
De Beekbergse Beek is een eldorado voor libellen en juffers.
De vuurjuffer.
Witrikken met kalveren. Op een infobord stond de nodige info over het "ras" of eigenlijk meer een kleurslag.
Tussen de bomen door zag ik een ooievaar met jonkies.
Ze bestaan nog.
De onbewaakte spoorwegovergangen.
Op dit baanvlak rijden alleen historische treinen.
Het was prachtig wandelweer. De jas heb ik in de auto gelaten.
De Julianaboom (linde) in het park is geplant ter gelegenheid van het huwelijk van prinses Juliana en prins Bernhard.
In park staat tevens het oorlogsmonument dat is ontworpen door Ir. J. Bouw.
Dat moet vast een leuk verzorgingshuis zijn met Sjef Van Oekel aan de wand.
Ik vroeg mij op 20 april af hoe zo'n vreemde schade aan wegwijzer kon ontstaan. Vandaag werd mij duidelijk dat de storm van 19 april de boosdoener was. Een top van een omgewaaide boom was boven op het bord gevallen.
't Luchtkasteel van Beekbergen staat aan de Hietveldweg.
Maar wederom geen wild zwijn gezien.
De mooie witte Heldringkerk van Hoenderloo.
De voormalige gereformeerde kerk in Hoenderloo werd ontworpen door architect J. Minekus en in 1960 in gebruik genomen.
Klik hier voor details van de 21.5 km lange wandeling met 172 hoogtemeters.
De VSM heeft bij station Beekbergen een hele collectie aan locomotieven en overig materieel.
Op de terugweg naar de camping kwam ik langs Bakker Piet. Ik vind dit de mooiste bakkerszaak van Nederland.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten