zaterdag 4 juni 2022

Marskramerpad Hoenderloo - Radio Kootwijk


Ik heb vanmorgen de fiets naar Radio Kootwijk gebracht en vervolgens met de auto naar Hoenderloo gereden. Daar heb ik het Marskramerpad van gisteren weer opgepakt. Vandaag ging de etappe van Hoenderloo naar Radio Kootwijk. Tijdens mijn autorit kwam ik net voor Hoenderloo langs een houten "Ossenkar". 


Ds. Heldring liet in 1841 naast de kerk een put slaan. 


De klimop aan de acacia is doorgesneden.


Het Groene schoolplein in Hoenderloo.


De Noordelijke ingang van Het Nationale Park De Hoge Veluwe.


Een replica van een oude "plaggenhut". Alleen op het dak lagen plaggen.


De dag was bewolkt begonnen, maar de jas kon direct al uit. Het was 22 graden.


De overgang van het Hoenderlose Bosch naar de Hoog Buurlosche Heide.


Het stuifzand op de Hoog Buurlosche Heide.


Een deeltje van de route viel samen met het Veluwe Zwerfpad.


De paden op en langs de Hoog Buurlosche Heide.


Het vrouwtje van de zandhagedis.


Informatieborden van Staatsbosbeheer over Hoog Buurlo.


De schaapskooi van Hoog Buurlo.


Het jubileumbankje voor Ben & Carla Teunissen. Ze kregen het bankje op hun 40-jarige bruiloft cadeau. Ben was jarenlang padcoördinator van het Marskramerpad, aldus de wandelgids.


Ik ging op de fiets vanuit Radio Kootwijk - langs infanterie schietkamp De Harskamp terug naar de auto Hoenderloo.


Klik hier voor details van de 14 km lange wandeling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten