zondag 27 juni 2021

Noaberpad Vreden - Ratum

Vandaag heb ik een korte etappe van het Noaberpad, de etappe van Vreden naar Ratum gelopen.


De Norbertsteen in Grossemast.


Op een plaquette stond in het Nederlands het verhaal over Norbert, de graaf van Gennep.




Veel wilde bloemen in het bos.


Maar ook veel hoog gras en over het pad groeiende bramenstruiken.


Grenspaal 790


Geaderd witje


De wandelroute kwam langs het Flugplatz Stadtlohn-Vreden. Het was dan ook komen en gaan van kleine motorvliegtuigen en zweefvliegtuigen.


St. Vitus steen is een voortvloeisel uit de Conventie van Burlo. Vanaf Nieuweschans heb ik er dus 295 Noaberpad kilometers opzitten en heb ik nog 124 te gaan.


Het Kommiezenpad is een 17.9 km lange wandelroute tussen het Klooster van Burlo, Vreden, Südlohn en Winterswijk.


Bij Boerderijterras Te Selle heb ik koffie met kruidkoek gehad.


Achter de muur zag je de koeien/kalveren van het melkveebedrijf.


Zou die teckel gevraagd hebben om de voetbalgekte ?


Ter ere van de kroning van Juliana tot koningin hebben ze hier een grote steen geplaatst.


Ik hoorde gemiauw en na enig zoekwerk zag ik deze kitten onder de bosjes zitten.

Klik hier voor details van de 9.5 km lange wandeling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten