zondag 6 juni 2021

Noaberpad Esche - Uelsen

Vandaag ben ik eerst met de fiets van Uelsen naar Esche gereden. Vandaar heb ik Noaberpad etappe Esche - Uelsen gelopen.


De start was bij schuilhut Vechteblick. Op de plaats van deze hut heeft een 6 kantige molen gestaan. Daarom is deze hut ook zeskantig, alsof die is gebouwd op de fundamenten van de molen.


Achter de schuilhut was een picknickplaats ingericht.


Het sportcomplex van SV. Esche is zeer eenvoudig.


Maar hun regels zéér duidelijk. Dat mag ik wel.


Natuurgebied Brünas Heide.


Het is grotendeels bos en een klein stukje heide.

Ook nabij Esche ligt een gasleidingenbrug over de Vecht.


Langs de oever van de Vecht waren de mooie weidebeekjuffers te zien. Op de foto het mannetje.


Het weer was jasje aan/uit.


Ter herinnering aan de bevrijding van Napoleon in 1813 werd deze gedenksteen geplaatst.


Op de Spöllberg liggen 8 grafheuvels.


Op  de Spöllberg groeien jeneverbesstruiken.


Jeneverbessen


Kunstenaar Luciano Fabro ontdekte in de haven van Ravenna een 240 meter lange ankerketting. Net als prehistorische voorwerpen langzaam zal deze ketting in de loop van de tijd langzaam terugkeren in de bodem van de Spöllberg.


De staart van deze ram komt tot aan de grond.


Als je in een glazen huisje woont heb je geen privéleven.


Witte kwikstaart

Ford Thunderbird

De oude waterpomp achter de kerk van Uelsen was het eindpunt van mijn wandeling. Hiermee heb ik het gat in de route, dat ik door de Duitse coronaregels had opgelopen gedicht. Nu kan ik binnenkort de route weer oppakken bij Gronau.

Klik hier voor details van de route.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten