vrijdag 25 juni 2021

Noaberpad Haaksbergen - Zwillbrock

Vandaag heb de Noaberpad etappe van Haaksbergen naar Zwillbrock gelopen.


Ik begon mijn wandeling nabij de Harrevelderschans.


Langs de Buurserbeek staat een prachtige Villa.


Van harte Petra 🎉


Het ATB pad.


Mooi plekje voor de oeverzwaluw.


De familie van Hagen uit Haaksbergen heeft dit vogelscherm in het Haaksbergerveen mogelijk gemaakt met de bedoeling dat je van achter het scherm  de slobeend, doodaars, wintertaling en kuifeend kan zien, aldus een bord van Staatsbosbeheer. Beetje jammer dat je vanachter het scherm tegen boompjes zit aan te kijken.


Verderop waren gelukkig nog wel een paar vennetjes te zien.


Geringelde smalboktor


Bont zandoogje


Volgens mij hadden ze voor het broedseizoen al moeten snoeien.


Dit was een stuk beter.


Grenspaal nr 1 (tevens 832) van een serie van 186 grensstenen op de grens tussen Gelre en Münster.


Het kapelletje voor de heilige Michael in Oldenkott.


Oldenkott Gastro heeft een rijke historie.


De grens tussen Duitsland en Nederland bij Oldenkott(e).


Dit kunstwerk is gemaakt van bestek.


Vandaag gamaschen om de benen tegen teken.


De fraaie schijnbok.


De Sankt Franziskus in Zwillbrock was het eindpunt van mijn wandeling.

Klik hier voor details van de 20 km lange wandeling. 

Vanaf Zwillbrock ging ik via de fietsknooppunten 13-36-55-19-74-71-67-53-82 en 83 met de fiets weer naar het beginpunt in Haaksbergen om de auto op te halen. Ook op de fiets kwam ik weer van alles tegen.


Erve Gelink is naast een groepsaccommodatie ook één van de grootste smederijen in de Achterhoek.


Een speciale manier om een dame te vervoeren.


De eikenprocessierups


 Bij Kleiduiven Schietvereniging Grensland zijn de druk aan het schieten.


De Heidekoeien op landgoed Het Lankheet.


De Botterbeek met schutsluisje en vispassage.




De Kaboutertocht bij De Watermölle.


Klik hier voor details van de 21.8 km lange fietstocht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten