donderdag 10 juni 2021

ATB rondje Enschede

Morgen en overmorgen ga ik weer twee etappes van het Noaberpad lopen. Als uitvalsbasis koos ik voor Camping De Loeks in Enschede.


Onderweg naar Enschede ging ik nog even langs een natuurgebied om adders te spotten. Ik zag slechts 1 exemplaar.


Wel zag ik honderden groene kikkers.


Aangekomen op de camping heb ik met mijn ATB een rondje om Enschede gefietst.


Dit zouden meer terreinbeherende organisaties moeten doen.


In het bospad op Landgoed Smalenbroek hangen 3 waaiportretten die zijn gemaakt door Meg Mercx. Elk portret is opgebouwd uit 1870 lapjes textiel. Klik hier voor meer informatie.


Een klein deeltje van de fietsroute viel samen met het Noaberpad.


In verband met het frezen van asfalt heb ik mijn route verlegd.


Campus 053 staat midden op het terrein van de Universiteit Twente. Het zijn studio's voor studenten.


Het torentje van Drienerlo.


De Taaie Tiller is ontstaan tussen een samenwerking van Volkert van der Wijk en journalist Henk Hofland.


Familie Gans


Deze Bucky Ball is gemaakt door Bianca Leusink, Dave Blank en Danny de Vries.


Hier stond ik op 8 juli 2011. Dat was een dag nadat een deel van het dak van de Grolsch Veste was ingestort en er twee doden waren gevallen. Ik was toen op vakantie in het nabijgelegen Eibergen.


Fietssnelweg F35 is een 62 km-lange non-stop verbinding tussen Nijverdal en Gronau.


In een lange rij voor de Covid 19 vaccinatie.
 

Het Kristalbad is een waterbergingsgebied op het terrein van het voormalige zwembad.


Een NS trein tussen Hengelo en Enschede.


Het Twentekanaal met links de Grolsch Veste.


Een van de vele zouthuisjes rondom Twekkelo.


De houten zoutboortoren in Boekelo.


Zeg je Boekelo dan zeg je Military.


De Boekelose Stoomblekerij werd in 1888 opgericht door de familie Van Heek. Nu is het deels woonbestemming geworden.


Met zo'n oud karretje ben ik dik tevreden. Het is een Ferrari F430 spider F1 uit 2008 😋


De besturingskast van de drukriolering.


Een trainingsloopje in de felle zon.


Deze dame genoot van een buitenrit op haar pony.


Klik hier voor details van de ruim 56 km lange fietsroute.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten