vrijdag 2 april 2021

Vanuit de camper hoorde ik gegil

Vandaag heb ik een combitrip naar een camping tussen Vorden en Hengelo (Gld) gemaakt. Het lopen van een aantal Pieterpad etappes en proefkamperen is voor mij een mooie combinatie.


Twee jaar geleden stond ik al eens op camping De Boomgaard. Dat was goed bevallen dus koos ik dit als uitvalsbasis. In de camper hoorde ik van buiten uit de richting van Hengelo gegil komen. Dus ging ik op onderzoek uit.

Bij de kunst/antiekwinkel in Hengelo was geen mens te bekennen.

Ook de Duitse gevechts/schuilbunkertje achter de kerk was leeg.

De tulpen stonden in bloei.

In de gemeente Bronckhorst waar Hengelo onder valt is een Tegelroute.


De World Peace Flame met daaronder de tekst

Een vlam

Een droom

Samen leven in vrede is onze wens

Het standbeeld van een motorrijder voor de kerk. Bennie Jolink (Normaal) uit het nabijgelegen Hummelo bezong Tinus op de BSA onderweg naar de motorcross op het Hengelse Zand.

Eetcafé Jansen & Jansen.


Kunstwerk op Daltonbasisschool De Leer.


In paardendorp Hengelo staat het beeld van een stappend trekpaard. Het beeld is gemaakt door Jean en Marianne Bremers.


Uiteindelijk vond de locatie waar het gegil vandaan kwam. Wat goeeeeeeed en wijnen, wijnen, wijnen. Binnenkort keert de rust terug in de straat. De huidige bewoners vertrekken naar Noordwijk.


De Wittebrinkse Molen is gebouwd in 1890


Om de zandweg van Hummelo naar Enschede te vervangen door een grindweg en deze te onderhouden werd tol geheven. Het Tolhuis werd in 1859 gebouwd.


De oude begraafplaats van Lochem dateert uit 1829. De versregels zijn van Anthony Christiaan Winand Staring. het grote graf met kei is van zijn zoon de geoloog Winand Carel Hugo Staring.


Bij de camping lopen nieuwsgierige damherten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten