vrijdag 23 april 2021

Pieterpad - etappe 11

Vandaag heb ik de 11e Pieterpad etappe gewandeld. Een tocht van Hellendoorn naar Holten.


Mooie reclame


Lakenvelders


Het drie marken punt - Haarle, Noetsele en Hellendoorn.


Op de Sallandse Heuvelrug zag ik waar het voormalig werkkamp Twilhaar heeft gestaan.


Het monument gemaakt door Marjolein Rensen.


Schaapskooi Twilhaar


Helaas geen "Kroamschudd'n" in 2021


De Noetselerberg


Bergafwaarts was het uitkijken voor de boomstronken.
 

Dit loopt beter, maar is minder natuurlijk.


De Holterberg is altijd druk met fietsers.


Een mooie klimboom


De Holterberg is natuurlijk ook een geweldig hardloopgebied.


Nog een paar maanden en dan kleurt de heide paars.


Het was geweldig weer om te wandelen.


De begraafplaats heb ik al meerdere keren bezocht. Klik hier voor meer.


Met een opdrachtboekje uit het Natuurmuseum Holterberg mag je het bos van Daantje Das ontdekken.


D vogels hebben keuze genoeg.


Stil protest achter op de cabine van de trekker.
Stikstof op PFAS houden ons niet tegen,


"Wat durf ik dat hè"

Klik hier voor details van de 16.5 km lange wandeling.

Na de wandeling ging ik op de fiets terug naar de auto in Hellendoorn.

Tijdens mijn fietstocht kwam ik langs het stuifzand van het Teesselinksveld.

Terug in Hellendoorn zag ik:  "De koffie stiet kloar!".

Toch maar een bakkie thee op de camperplaats gedronken.

1 opmerking: