donderdag 8 april 2021

Reiderzijlvest - Westerwolde

Vandaag heb ik een 13 km lange wandeling gemaakt met Henny de Groot.


We zijn de wandeling begonnen bij het zwembad in Vlagtwedde. Nu het nog kan heb ik maar een foto van het zwembad gemaakt. Binnenkort beslist de politiek over het behoud van het zwembad.


Jammer dat dit bruggetje de naam heeft gekregen van Barloager Badde. Een "badde" is een draaibrug. Dit is een ophaalbrug. Dus "Barloager Klabbe" is een beter benaming.


Ambacht Berkenkracht voor ontspanning, massage en didgeridoo.


120 jaar geleden werd Waterschap Westerwolde opgericht en werd in Veele een werkplaats neergezet met een steen in de muur met "Waterschap Westerwolde" er op. Later werd het Reiderzijlvest. Dat hebben ze dus over Westerwolde geverfd. Nu is het Hunze en Aa's. Vanuit historische overwegingen (de letters zitten er nog onder) zou het fijn zijn om Reiderzijlvest weer te vervangen door Westerwolde. Ik heb deze suggestie vandaag neergelegd bij het Waterschap.


Mooie IJslanders in Veele. Een normaal paard heeft 3 gangen nl. stap, draf en galop. Een IJslander heeft 4 of 5 gangen. De Tölt en telgang.


De gele dotterbloemen aan de oevers van de Oude Loo staan weer in bloei.


Een ooievaar aan het foerageren langs het Veelerdiep.


Al 60 jaar klim ik in bomen 😜


Ook Henny kan de boom in.


Het mannetje van de vink draait mij de rug toe.


Het beekje in het Metbroekbos met de liggers van de oude brug.
 

De Ruiten Aa bij de Lage Esch.


De Ruiten Aa in het Wischmeiveld.


Klik hier voor details van de 13 km lange wandelroute.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten