woensdag 31 maart 2021

Op stap met Bé

Vandaag heb ik met Bé Kruize - vanuit Heede - een wandeling langs de Ems gemaakt. Omdat dit voor mij de 5e keer al is heb ik mij beperkt met het maken van foto's en het beschrijven van de route. Ik verwijs voor de overige foto's en het verhaal naar de vorige 4 wandelingen. Onder deze blog staan de links.


Onderweg naar Heede kwam ik langs Veelerveen en zag bij de brug Niemans molen spiegelen in het Boelo Tijdenskanaal.


Bij de parkeerplaats in Heede zag ik dit verkeersbord. Deze was gewoon plat. Bij ons zit er altijd een rand achter waarin rond de jaarwisseling vaak nitraatbommen in worden gelegd met als resultaat heel veel schade aan verkeersborden. Misschien moeten we in Nederland ook maar platte verkeersborden aanschaffen.


Bé bij de duizend jarige linde. De grootse boom van Duitsland en de dikste linde van Europa.


Ik denk dat de boom binnenkort het loodje gaat leggen. De boom is al zo vaak opgeknapt. Sinds een week wordt de boom gestut.


Johannes Paulus II


Wat een handige combinatie. Onderin een insectenhotel en bovenin een nestkastje voor de mezen.


Daar blijf ik wel een beetje uit de buurt.


Weer nieuwe beversporen ontdekt.


Even lekker zonnen.


En dan kom je een boot tegen met de "Grunneger" vlag voorop het schip. Nikita is in 1929 als Aljo gebouwd in Raamsdonkveer. Sinds 2017 is het vrachtschip in handen van een Musselkanaalster en draagt het de naam Nikita. Het schip is 67 meter lang en 8.2 meter breed.

Vrachtschip de Grefo III onderweg van Dörpen naar Delfzijl.

Linquenda uit Meppel.

Ga ik binnenkort doen !


Klik hier voor details van de 20.750 meter lange wandelroute.


Klik hier voor de 1e Ems wandeling 

Klik hier voor de 2e Ems wandeling

Klik hier voor de 3e Ems wandeling 

Klik hier voor de 4e Ems wandeling

Geen opmerkingen:

Een reactie posten