zaterdag 13 maart 2021

Knobbelzwaan P97E

Vandaag regen en harde wind. Dus heb ik in plaats van een wandeling een rondritje gemaakt door Westerwolde, het Oldambt, Pekela en Stadskanaal.


De paarden van Hilgenga staan in de regen met de kont in de wind.


Eén van de tientallen buizerd die ik vandaag zag. Ze kwamen in alle vier gemeenten veelvuldig voor.


VVD Westerwolde heeft weer geld bespaard door een goedkoop doek te kopen 😋


De Wachters van de Hamdijk zijn gemaakt door Chris Verbeek.


Opvallend vond ik de verpaupering van de Hamdijk tussen Klein-Ulsda en Booneschans. Dit is vast een leuk plekje om te wonen. Ik zeg kopen en renoveren.


Ooit was deze boerderij met zijn zaadzoldervensters een statig pand.


Het KNMI-weerstation aan de Hamer en Sikkellaan bij Nieuw Beerta. 


Ford Taunus 17M uit 1968.


Koren- en pelmolen De Onrust voor het gemeentehuis van Pekela is gebouwd in 1850.


Het beeld Kiepkerel in Oude Pekela is gemaakt door Hans Mes.
 

De Cirkelgang in Nieuwe Pekela is gemaakt door Jan Steen en symboliseert de ontginning van de Veenkoloniën.


 Dit beeld van Bas Lugthart staat in Nieuwe Pekela onderaan bij de afrit van de N366.
 

Het mannetje van de blauwe kiekendief. Ik heb naast deze in Pekela in Westerwolde een mannetje en vrouwtje gezien. In het Oldambt zag ik een vrouwtje. 


De familie zwaan. Ze zijn allemaal geringd. 


Het kind is naast een pootring tevens voorzien van een halsring. Ik heb het nummer inmiddels gemeld via Griel.nl.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten