donderdag 18 juli 2024

Roots Natuurpad etappe 32

Vandaag heb ik etappe 32 van het Roots Natuurpad gewandeld. Ik heb eerst mijn auto naar het eindpunt bij de Belgische grens nabij Goirle gebracht. Via de fietsknooppunten 


ben ik naar het beginpunt van mijn wandeling - Wouwkes camperplaats - gefietst. Onderweg kwam ik een paar fotowaardige dingen tegen.

De Haas (denker) in Hilvarenbeek is het werk van Annelies van Biesbergen.


De Sint Petrus Bandenkerk in Hilvarenbeek.


De vijver van Abrahams hoveniers in Biest-Houtakker.


Werkschip MS Vecht in het Wilhelminakanaal bij de brug Biest-Houtakker. Het officiële 0-punt van mijn etappe van vandaag. Van de camperplaats naar hier was exact 1 km. Het 32 meter lange werkschip van Hakkers BV in Werkendam is gebouwd in 1924.


"Op oe gat" is vast zoiets als "goa zitten".


Forellen visvijvers De Biestse Oevers.


Zal wel een wandeling voor de kids zijn.


Afrikaantjes (tudeltoantjes) als groenbemester.


De zware landbouwvoertuigen laten diepe sporen na.


Petje op tegen de felle zon.


Insectenhotel


Afwisselend loof- en naaldbossen.


Een nieuwsgierige Charolais.


Dat was een uitdaging. Maar ik ben goed in kantjeslopen.


Wat een verschil in formaat. 


Deze aardappelen staan al in bloei. Die andere is vast een laat ras.


Deze vlinder was nieuw voor mij. Het diertje luistert naar de naam Lieveling.


De Rovertsche Leij.


Sjaak Broeders - Begaan met het landgoed en natuur al 65 jaar dat is, als U rond kijkt, duidelijk zichtbaar.


Ik ben het niet eens met een bekeuring voor foutparkeren.


Het kasteeltje op Landgoed Gorp & Rovert wordt ook wel het Jachthuis genoemd. Het huis is rond 1870 gebouwd voor Eugène Francois Joseph de Zerezo de Tejada. In de tuin voor het huis staat Diana, de godin van de jacht.


Ik denk dat de wolf moet oppassen voor de mens !


Wil je op avontuur in één van de mooiste klimbossen ? Klik dan hier.


Langs de Smokkelaarsroute staan 11 smokkelklompen. Bij iedere klomp vertellen Elena en Adriaan een verhaal. Bij deze klomp over de paarden van de veldmaarschalk. Klik hier voor het verhaal.


Deze Brabantse Natuurpoort is het einde van het Natuurpad.


Klik hier voor details van de 13.2 km lange wandelroute.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten