vrijdag 19 juli 2024

Roots Natuurpad etappe 31


Vandaag heb ik etappe 31 van het Roots Natuurpad gewandeld. Ik begon mijn tocht bij het bezoekerscentrum Groot Speijck van Natuurmonumenten in Oisterwijk en liep vervolgen terug naar Wouwkes camperplaats.


Kinderen kunnen kliederen en klauteren in de Oerrr speelnatuur.


Deze omgevallen boom is een mooie schuilplaats voor dieren.


Het meertje draagt de naam Speijckven.


Door hevige regenval van de afgelopen tijd moet je soms even om het pad heenlopen.


Beek de Reusel.


Opa en oma op bezoek bij de Mariakapel te Moergestel.


Door het bos loopt een hogedrukpijpleiding voor vloeibare koolwaterstoffen. Deze pijpleiding loopt van de haven van Rotterdam naar het chemische industrieterrein van Chemelot in Beek, nabij Maastricht.




De Galgeven met kikkers en libellen. Ik zag daar onder andere de grote keizerlibel.


Rond deze grote ven tref je heuveltjes en stuifzand aan.


Op het schiereilandje zat een hele groep ganzen.


Gelukkig was er een "noodbrug" aangelegd van dikke takken.


Citroenvlinder op distel.


In tegenstelling tot het wandelpad was het wel druk op de A58 bij Tilburg.


Hier bevond ik mij in Het Groene Woud - de groene long tussen 's-Hertogenbosch, Eindhoven en Tilburg.


De insecten hadden het druk met dit mooie weer.


Een roofvlieg.


Bokken van de Nederlandse Landgeit houden hier het landschap open.


Boven mij vloog een CH-47F Chinook MYII CAAS transporthelikopter van de Koninklijke Luchtmacht. Dit type helikopter is gestationeerd bij het 298 squadron op vliegbasis Gilze-Rijen.


Een superkolonie van mieren.


Hier maar even de sokken over de broekspijpen gedaan. Ik heb de pest aan teken.


Galappeltjes aan een eik.


Pootjebaden in het Wilhelminakanaal.


Brug Biest-Houtakker over het Wilhelminakanaal.


Een Land Rover Santana 109 uit 1976.


Een ponyveulen.


Klik hier voor details van de 12.6 km lange wandelroute.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten