maandag 2 januari 2023

Boer Smit

In 1987 had Kees Stip (Trijntje Fop) - toen 73 en met zijn vrouw Katja woonachtig in Sellingen, gemeente Westerwolde - mij aangezet tot het maken van dierenversjes. Ik vond ze zojuist bij het opruimen van de kerstboom terug 🙂 
Dat was toen in 1987 een limerick wedstrijd met Kees Stip en burgemeester Herman Euverink in de jury. Ik viel toen in de prijzen. De prijswinnaars gingen met de juryleden naar het mediapark in Hilversum. Daar werden de prijzen in een live-uitzending op de radio uitgereikt. De presentator was Gerrit den Braber. 


Mijn prijs was een stropdas van de gemeente Vlagtwedde en een puzzel van 200 stukjes van Bourtange.
De puzzel heb ik nog. Die stropdas heb ik vast (niet) afgedragen. Eigenlijk vond ik de prijs schandalig. Wij (prijswinnaars) hadden meer het idee dat het een feestje voor burgemeester “Opening” was (ter promotie van hemzelf en de gemeente) ipv ons “dichters”.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten