zaterdag 21 mei 2022

Marskramerpad Radio Kootwijk - Stroe

Vandaag heb ik weer een deel van het Marskramerpad gewandeld. Ik heb de auto geparkeerd in Stroe en ben vervolgens richting Radio Kootwijk gefietst.


Onderweg werd ik gewaarschuwd voor zonnende adders. Helaas geen adders gezien.

Wel een schaapherderin met haar bordercollie en haar 200 heideschapen.


Bij Radio Kootwijk stapte ik van de fiets voor de voetreis naar Stroe.


Het zendgebouw van de andere zijde.


De Watertoren van Radio Kootwijk.


Het vervallen hotel.


Vier radiomedewerkers die een bijdrage hebben geleverd aan het verzet zijn omgekomen. Ter ere van hun is een oorlogsmonument opgericht.


Mierenhoop


Het Kootwijker (Stuif)zand


Een infopaneel over het Overstoven dorp.


Het oorlogsgraf van Jan Vos in Kootwijk.


De zwaluwtil van Kootwijk


Duidelijke taal.


Een oude Landrover Santana 88 uit 1981.


Deze 125 cc Honda was eerst een bromfiets maar is helemaal omgebouwd.


De Hervormde kerk van Kootwijk is een rijksmonument.


De vijf schapen voor de kerk zijn gemaakt door Karin Beek.


Wat een brutaal kalf zeg.


MG A Roadstar uit 1959 was één van de deelnemers aan de Molentourtocht.


Leuk om op zo'n prachtige Friese merrie het landschap te beleven.


Aan de rand van de Stroese Heide.


Het gebouwtje nabij de spoorwegovergang is mooi beschilderd met paarden.


Klik hier voor details van de 15 km lange wandeling. 


Na de wandeling heb ik de fiets weer opgehaald in Radio Kootwijk en heb vervolgens nog even gezocht naar wild. Op de rotonde nabij Stroe staat een kunstwerk van Reinier Lagendijk.


Onderweg zag ik op de Veluwe een bordje staan van Landgoedcamping Westerwolde (de naam van mijn woongemeente).


8 wilde zwijnen.


Hinde


Bok

Geen opmerkingen:

Een reactie posten