vrijdag 9 juli 2021

Pieterpad Zelhem - Braamt

Vandaag was de dag van de Pieterpad etappe Zelhem - Braamt. Vanuit mijn uitvalsbasis, camping De Blökke in De Heurne heb ik eerst de auto naar Braamt gebracht. Vanuit Braamt ging ik op de fiets naar het beginpunt in Zelhem. Voor ik vertrok van de camping heb ik onder de luifel nog even het Dagblad van het Noorden gelezen op de Ipad. 


Tijdens het lezen kreeg een mooie dame op bezoek. Een prachtige fazantenhen.


Na de start ging de route achter de het bedrijventerrein langs. Bijvoorbeeld langs Koninklijke VIV Buisman. Dit bedrijf is al meer dan 150 jaar actief als boterproducent en levert aan meer dan 50 landen. Vandaar de parkeerregels in diverse talen.


Een paard die je van grote afstand ziet en hoort aankomen is de IJslander.


Informatiebord over De Heidenhoek.


Het Boeyink-complex met centraal de hoge graansilo.


Dit "schuurtje", gebouwd in1926 is de oude zondagschool in de Heidenhoek. Het is een gemeentelijk monument.
 

De ruilverkaveling Hengelo/Zelhem wilde van het Kolkstroeterpad af. Gelukkig wisten buurtbewoners het te voorkomen.


Landgoed De Krael.


De schooljeugd op vossenjacht.


Een omgewaaide boom.


Een witte koets met twee Friese paarden er voor brengen een bruidspaar naar de feestzaal.


Landgoed Slangenburg nabij Doetinchem.


Mooi smal bospaadje.


Een deel van de akker was meer een zandverstuiving dan een bietenveld.


Het helder water van de Beneden Slinge.


In bijna iedere eik was het raak met de eikenprocessierups.


Lozen ze hier het mobiele toiletgebouw gewoon in de sloot ?


Niet gezien.


Bijzonder vogelhokje.


Die is er op tijd bij.


Kleurrijke kunst langs de Oude IJssel, gemaakt door Alexander Schabracq.


Vreemd dat Pieterpad slechts in één richting staat !


Bootje varen op de Oude IJssel.


Sluis- en stuwcomplex De Pol.


De sluis met vistrap.


Rupsen van de Sint-Jacobsvlinder (zebrarupsen).


Over een vlonder door een rietveld.


We zitten zo te zien in een katholiek deel van Nederland.


Achterhoekse humor.


Mijn etappe eindigde bij dit bord in Braamt. Vanuit braamt weer de fiets ophalen in Zelhem. Daar heb ik natuurlijk wel even een Italiaans ijsje gehad bij Gelateria Attra Verso.

Klik hier voor details van de 17.750 m lange wandelroute.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten