donderdag 8 juli 2021

De Blökke in De Heurne.


De komende 3 dagen ga ik verder met het Pieterpad en het Noaberpad. Als uitvalsbasis koos ik voor kamperen bij de boer. Boerderijcamping De Blökke is een SVR camping in De Heurne, een gehucht in de Achterhoek nabij Dinxperlo. In 2016 had ik hier ook al eens gestaan. Zie 👉 


Ik kreeg een ruime plek toebedeeld. Tijd voor een fietstochtje naar Dinxperlo.


Op de boerderij worden koeien van het ras Fleckvieh (en kruisingen daarvan) gehouden.


Stuw in afwateringssloot.


Op de rotonde staat een borstbeeld van Willem van Oranje. Het beeld is gemaakt door Walter Jacques Maris.


Het was warm en drukkend weer. 
 

Volgens mij is dit het enige internationale politiebureau van Nederland. 

 
De Sint Liboriuskerk


Bij terugkomst kon ik lekker onder de luifel genieten van de fazanten en konijnen rondom de camper.


Fazantenhaan


Rondom de camper telde ik 10 konijnen.


Merel met worm.


Fazantenhaan met twee hennen.


Nog een fazantenhaan en twee konijnen. In totaal heb ik 4 fazantenhanen gezien en vooral gehoord en 2 hennen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten