zondag 11 juli 2021

Noaberpad Ratum - Burlo


Ik heb de auto naar Burlo gebracht. Vanuit Burlo ging ik per fiets naar het beginpunt in Ratum voor een korte etappe van het Noaberpad. De etappe Ratum - Burlo dus. Er was een beetje motregen. Dus maar even een regenjack aan.


Een mooi breed zandpad aan het begin van de etappe.


Na tientallen jaren hebben ze toch maar eens de klimop aangepakt.


Liefde tussen een beuk en een eik.


Monument ter herdenking aan de inzittenden van de Handley Page Halifax B. Mk. III, MZ 652/DY-Z van het 102 Sqn van de Royal Air Force. Het vliegtuig stortte neer op 17 juni 1944


Dassenburcht aan de Nederlandse zijde van de grens. Deze dassen hebben geluk. Ze worden beschermd met een hekwerk. In Duitsland is de das bejaagbaar.


"Der wald ist Klimakrank".


Het was inmiddels droog geworden. Dus maar lekker verder in een T-shirt.


Megastallen vol kalveren van Kalvermesterij Hying GmbH. Ik zie ze liever in de weide lopen.


Mooie rozen.


XXXXXXL voor giraffen.


Mooie reclame op een oude DKW.


De "Groene" grensovergang tussen Kotten en Oeding.


Eén van de vele grensstenen die 250 jaar geleden werden geplaatst als gevolg van de Conventie van Burlo.


Het Bos Italiaanse Meren is sinds 2001 in het bezit van de G.A. van der Lugt stichting. Deze stichting zet zich in voor de natuur en cultuur in de Achterhoek.


De Glamping accommodatie van vakantiepark De Italiaanse Meren.


Viswater Kloosterveld van de Winterswijkse Hengelaarsvereniging De Karper.


Witte waterlelies in de Nonneven.


Een informatiebord over Sikkings Landweer.


Drie dames aan het oefenen voor de Canicross.


Langs de Vennebulten staan allemaal appelbomen.




Ik heb onderweg veel paddenstoelen gezien.


Achter het weiland zie je Klooster Mariengarden. Hier werd de Conventie van Burlo ondertekend.


Bij het wegrijden van de parkeerplaats in Burlo lag een veldkei naast de auto. Daar kwam ik dus met de zijkant aan langs. Een deukje in de dorpel en krassen op de rechter voor- en achterportier. Weet ik in ieder geval waarvoor ik iedere maand betaal aan Centraal Beheer.


Onderweg met de auto om de fiets weer op te halen in Ratum kwam ik langs de Steengroeve Winterswijk.


Klik hier voor details van de 12.3 km lange wandeling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten